Dat we meer duurzaam moeten omgaan met de mens en de planeet, is overduidelijk. Maar hoe?
De helft van de Belgen zegt bv. dat ze meer plantaardig willen eten, maar de meerderheid doet dat nog niet. Ook onderzoek laat zien dat er een kloof gaapt tussen intentie en actie.
Voer jij of je organisatie een campagne om mensen aan te zetten tot actie? En wil je weten wat de ingrediënten zijn voor een campagne die impact heeft?
Duik dan met Fien Louwagie in de wereld van gedragsverandering, communicatie en community-building. 11 jaar lang gaf ze verschillende campagnes mee vorm bij ProVeg vzw om zoveel mogelijk Belgen meer plantaardig te laten eten.
Tijdens deze Wavemakersessie neemt Fien haar eigen, maar ook een paar andere, bekende campagnes onder de loep.
- Wat zijn de belangrijkste bouwblokken om een campagne te laten werken?
- Welke gedragsveranderingstechnieken krijg je best snel onder de knie?
- Hoe kan je ze nu juist toepassen binnen je campagne om je doelgroep effectief mee te krijgen?
- En wat als we nu samen mensen een extra duwtje geven met een campagnemunt?
Uiteraard is er ook tijd om onderling uit te wisselen over wat goed werkt en wat niet. En er is een gratis, lunch – plantaardig, natuurlijk!
Na deze sessie ga je naar huis boordevol inspiratie, technieken en een handige checklist om toe te passen op jouw campagne.
We zien je graag op vrijdag 21 maart in De Punt in Gent.
Welkom om 9u15
Start sessie: 9u30
Einde sessie: 12u30
Lunch (optioneel): 12u30 – 13u30
Deelname is gratis. Schrijf je in ten laatste tot 14 maart.
We organiseren deze sessie in samenwerking met The Good Wave.
